PRESSEMEDDELSE

Naver Collection præsenterede dette års markante møbelnyheder på Stockholm Furniture & Light 2018 i starten af februar i år.

Arkitekttegnede møbler med et skandinavisk udtryk

Vi er stolte af igen i år af præsentere vores danskproducerede møbelkollektion på dette års internationale møbelmesse i Stockholm. Vores nyheder blev mødt med stor opbakning, da vi præsenterede vores nye skabsserie med jalousilåger, et nyt spisebord i massivt træ og sidst min ikke mindst, en helt ny spisebordsstol. Se videoen fra messen i bunden.

skabbarskab

Raffineret lethed og karakteristisk formsprog – Ny skabsserie

Vores nye skabsserie fra arkitektduoen Nissen & Gehl, er designet med en raffineret lethed i de bedste materialer. En kombination af træ, børstet stål, hvid Corian® samt jalousilåger giver skabene et karakteristisk formsprog. Indvendigt er skabene indrettet med 2 massive træskuffer med synlig sinkning, der vidner om det solide håndværk samt flytbare glashylder, så indretningen i skabet kan tilpasses efter behov. Barskabet kommer med en indsats i Corian® til vinflasker. De dekorative ben af børstet stål tilfører en lethed og elegance til møblet, der gør det nemt at placere de fleste steder i hjemmet. Skabsserien er designet i en størrelse og med en indretning der giver et utal af anvendelsesmuligheder, hvad end det er i køkkenalrummet, stuen, kontoret eller endda i soveværelset. Skabsserien fuldender det unikke med Naver Collections håndværkstraditioner gennem årtier.

Design: Nissen & Gehl mdd.

Mål: H. 125 cm – B. 92 cm – D. 40 cm

Varianter: Elm, Eg, Ask, Valnød | Med top i hvid Corian.

Gramrode 180118 GM3500 08ST

Familiens naturlige samlingssted: spisebordet

Det store spisebord er det centrale møbel i den moderne bolig. Vi producerer en række af borde, som er designet til at dække hele familiens behov. Vores nyeste spisebord i massivt træ: Straight, danner den ideelle ramme og er centrum i hjemmet. Et bord der er skabt for at bruges, i den højeste kvalitet.  Tilført en lethed ved den affasede kant på bordpladen, og et skulpturelt understel i massivt træ vil bordet passe ind i det moderne hjem.

”Straight” er udført med en bordplade i massiv elm, vild eg, eg, ask eller valnød. Med skjulte udtræk i begge ender har man mulighed for at udvide bordet med 100 cm.  Bordstellet er placeret under bordet, og giver plads for siddepladser hele vejen rundt om bordet.

Mål: Bordet fås i 5 størrelser – L. 180/210/240/270/300 cm - B. 100 cm - H. 74 cm

Varianter: Elm, Vild Eg, Eg, Ask, Valnød

midas3x

MIDAS spisebordsstol

Naver Collection® præsenterer en helt ny stol. Formgivet og designet af den danske designer

Susanne Grønlund og produceret i Danmark af Gramrode Møbelfabrik A/S.

Midas er en stol med stærke rødder i den danske design historie og det danske håndværk.

De formspændte elementer i stolen er udført og skåret til i bløde kurver, der tager godt imod den siddende. Nogle steder følges kurverne ad, andre steder nærmer de sig elegant hinanden for atter at gå hver til sit. Kurverne står grafisk stærkt og overbevisende optegnet mod både polstringens afslutning og omgivelserne. Med et enkelt understel i sort pulverlakeret stål bliver stolen let og elegant.

Den elegant buede ryg og sæde omfavner og tager imod den siddende. Vinklen mellem sæde og ryg er grundigt tilpasset den optimale siddestilling, uanset om man sidder opret eller glider lidt frem i sædet og læner ryggen tilbage. Kombineret med en fint forarbejdet og nøje tilpasset polstring, sikres en fantastisk siddekomfort.

Design: Susanne Grønlund                 Varianter: Sæde og ryg i Elm, Eg, Sortbejdset eller Valnød med polstring

Om Naver Collection®

Naver Collection® blev grundlagt i 1995 med et ønske om at skabe en gennemført og tidssvarende møbelkollektion med respekt for det traditionelle snedkerhåndværk. Designere og producenter har i tæt samarbejde formgivet og udviklet Naver Collection® møbellinje. Selve fremstillingen af møbler i massivt træ kræver stor præcision og professionelle evner, og producenterne – Aksel Kjersgaard og Gramrode Møbelfabrik – tog sammen udfordringen op. I dag fremstår Naver Collection® derfor som et enestående brand, hvor der er sat en ære i håndværket ned til mindste detalje. Det tætte, kreative og helt unikke samarbejde mellem arkitekter og designere, snedkere, producenter og sælgere skaber en møbelkollektion, der er i konstant, inspirerende udvikling.

Når du vælger et møbel fra Naver Collection®, kan du være 100 % sikker på, at intet er blevet overladt til tilfældighederne. I hele processen – lige fra den allerførste skitse til det færdigproducerede møbel – er hver eneste dimension gennemtænkt og frembragt efter alle snedkerkunstens regler.

Det massive træ bliver udvalgt med stor omhu og derefter tørret, så det rette fugtindhold sikres. Træet bliver sorteret, så farve og struktur passer sammen i hvert enkelt møbel. Møblerne bliver fremstillet på avancerede maskiner, men altid efter klassiske principper. Hver enkelt detalje i alle møbler bliver omhyggeligt udført, og alle dele bliver afslutningsvist pudset og efterbehandlet med håndkraft. Den løbende kvalitetskontrol sikrer, at møblerne fra Naver Collection® ikke kun er smukke at se på, men også kan holde til at blive brugt og være til glæde i mange år fremover.

Følg os på: